برادرم غیرت! خواهرم حجابت!

شهید حبیب هاتف یکی از رزمندگان دلاور لشکر 31 عاشوراست که با سن کم توانست در میان غواصان گردان حبیب ابن مظاهر حضور یابد و سخنی ماندگار برای آیندگان به جا بگذارد.


طبق روال معمول خبرنگار سمجی به مقر ما آمد  که از تک تک رزمندگان مصاحبه می گرفت.

در حین مصاحبه بود که بچه های غواص گردان حبیب ابن مظاهر از تمرین برگشتند. شهید حبیب هاتف در حالی که هنوز لباس غواصی به تن داشت و مشغول در آوردن فین های غواصی اش بود، خبرنگار صداوسیما به سراغش رفت و پرسید: «ببخشید برادر شما به عنوان یک رزمنده چه پیامی به امت حزب الله دارید؟»

سپس میکروفون را جلوی صورتش گرفت. حبیب بدون اینکه پاسخی دهد، نگاه معنا داری کرد، لبخند ملیحی زد و به کارش ادامه داد. سپس برخواست و رفت.

خبرنگار به دنبالش حرکت کرد و دست روی شانه اش گذاشت و سوالش را تکرار کرد. حبیب از سر اخلاص و حیا نمی خواست در مقابل رزمندگان دیگر که از او بزرگ تر بودند، صحبت کند و پیامی دهد.





بار سوم حبیب میکروفون را گرفت و دکمه ی خاموشش را زد و گفت: «برادرم، بنده خیلی کوچک تر از آنی هستم که پیام دهم. آنکه باید به امت حزب الله پیام دهد، امام امت هستند. ایشان هم به موقع پیام می دهند و امت هم گوش به فرمان امامشان هستند. من کیم که زبان درازی کنم؟»

خبرنگار که دست بردار نبود گفت: «حداقل پیامی به همسن و سالانت بده!»

حبیب گفت: «آنهایی که همسن و سال من هستند، قبل از من به جبهه آمده اند. السابقونند و  جزو مقربانند.»

کلید روشن را زد و گفت: «اما آنهایی که هنوز به دنیا نیامده اند و بعد از ما به دنیا می آیند. من به عنوان یک رزمنده توصیه ای به آنها دارم:

"بسم الله الرحمن الرحیم


برادرم غیرت! خواهرم حجابت!


والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته"

ضبط صوت را به دست خبرنگار داد و در حالی که لبخند شیرینی بر روی لب داشت، از نظرها دور شد و رفت.
 

شهید حبیب هاتف در سال 1365 طی عملیات کربلای 5 هنگامی که شانزده سال بیش نداشت؛ به فیض شهادت نائل آمد.


روحمان با یادش شاد.

راوی جانباز شیمیایی حسین زرین پور


نظرات 15 + ارسال نظر
حاجی یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 09:00 http://sefeed.blogsky.com

سلام علیکم ...

دااااش محمد نجسن؟؟؟

این علیمی تو این مداحی ترکونده. بابا منی ک کنار گوش حرم هستم وقتی این رو شنیدم دلم هوایی حرم شد ...

خاطرات شهداء اصلا ی چیز دیگه است. ی کاری ک وبلاگ تخریب چی ب خوبی داره بعد از قرار دادن همه مداحی های قدیمی علیمی (آخه تخریب چی هست و علیمی) پرداخت ب شهدا هست اونم از نوع شهدای آذربایجان ...

مثل همیشه فوق العاده ...

راستی حرم ب یادت بودم، فیلم هم گرفته بودم بذارم تو وبلاگ ک اومدم هتل دیدم سیو نشده یا اصلا پاک شده ...

هر حال ب یادت هستم حاجی ...

کاری نداری دارم پا می شم برم حرم. این صهبای عشق هم ج نمی ده. دیشب زنگ زدم ک با هم بریم حرم دایورت کرد ب همونجا ...

راستی حاجی ی دفتر اندکاتور بفرس واسم، ثبت دستی جواب نمی ده ...

التماس دعا

سلام داداش...
دیگه چیکار میشه کرد عشق ما هم علیمی هستش...
دمت گرم داداش، از وقتی یکی یکی دارید میرید پیش امام رضا دلم داره اینجا از دوری حرم میترکه... ولی غمی نیست مطمئنم که داداشام نائب الزیاره من هم هستن...
از اونجا یدونه دفتر اندیکاتور بخر بیا پولشو میدم ببین فقط پرونده ها با شماره 15 رو ثبت کن...
التماس دعا

محمدجوادرضایی یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 11:18

اگه بگم دوست دارم ناراحت میشی؟

علیکم سلام!!!!!!!!
نه داداش چرا ناراحت بشم؟؟؟؟؟؟؟؟
اینم جواب لطفت به من

سیروان یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 12:54 http://sirvan08.blogfa.com

خــــــــدایــــــــــــــــــا ...!!!
به همین " نــشـد " حلالمان کــــــن ...!!!!!!
میخواستیم بندگی ات کنیم ..،
" نـــــــــــشـد "

سلام...
ممنون از حضورتون...
باز هم بهم سربزنید...

سوگند... یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 14:46

سلام
پست جالبی بود
موفق باشید

سلام...
ممنون از لطفتون...

سیروان یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 16:45 http://sirvan08.blogfa.com

سلام ..
چرا که نه ؟ شما با افتخار لینک شدید ..
با اسم " در دل شب " لطفا ...

سلام...
شما هم با افتخار لینک شدید...
یاحق...

یولدان گچن یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 19:49 http://www.kohnerefig.blogfa.com

هوالحبیب...
آنها خوب فهمیده بودند در جایی که شیاطین و هواهای نفسانی ساکنش باشند نمیشود دنبال بهشت گشت...پس دنیا دنیای رفاه و خوش گذرانی نیست دنیای تحمل سختیهاست..بهشت پیچیده شده به سختیها یعنی همین...در جبهه های دفاع مقدس این معنا با تمام وسعتش وجود داشت..
التماس دعا

سلام...
ممنون از متن زیباتون...
محتاج دعاییم...

تنها یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 22:46

خواهرحزب الهی ام,ممکن است شمافکرکنیدکه چرااین سعادت (فیض شهادت)تنها نصیب برادران می شود,لکن ای خواهرم,این رابدان که شما درسنگرحجاب ومسجدومدرسه کوشاباش وفعالیت شما ازخون ماپرارج تروکوبنده تراست.نیزفیض آن ازشهادت کم ترنیست.
"شهیدمحمودکشوری"
سلام...
تواین روزابحث درباره حجاب نیازاصلیمون هس"خاطره به جایی بود.
التماس دعا

سلام ...
ممنون از حضور و لطفتون...
محتاج دعاییم...

باران... یکشنبه 10 شهریور 1392 ساعت 23:44

رفتید....
رفتید....
رفتید تا نبینید عفت فروشی ها....
تا نبینید غیرت های بر باد رفته را....
رفتید....
با هزار امید آرزو.....به امید آنکه خونتان را گرامی می دارند...به امید آنکه راهتان را ادامه می دهند...
افسوس...افسوس..افسوس...
که نه حرمت خونتان را نگاه داشتند...نه یادی از شما زنده ماند....
............................
باسلام متنتون خیلی جالب و مفید بود...
شهادت امام صادق رو تسلیت عرض میکنم خدمتتون...
راستی عکسای "شبکه مستند" رو گذاشت خواستین ی سری بزنید...ممنون

سلام...
بنده هم شهادت امام صادق (ع) رو خدمتتون تسلیت عرض میکنم انشالله که شیعه واقعی باشیم برای امام عصرمان...
ممنون از دعوتتون حتما سر میزنم...

تخریبچی جامانده دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 10:43 http://meydanmin.blogfa.com/

سلام علیکم


شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق را به شما و همه ی عاشقان آن حضرت تسلیت می گویم .
انشاالله از رهروان حقیقی آن حضرت باشیم.

تخریبچی جامانده دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 10:48 http://meydanmin.blogfa.com/

از خداوند درخواست شهادت کن!..
اگر خداوند فرمود:
که لیاقت شهادت را نداری؛ بگو :
مگر آنچه را که تا بحال
به من داده ای لیاقتش را داشته ام!
کدام نعمت تو را من لیاقت داشته ام
که این یکی را داشته باشم؟!
مگر تو تا بحال در بذل نعمت هایت
به لیاقت من نگاه می کردی؟!..
این یکی را هم به باقی داده هایت ببخش

..
.اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلکــــ...

مسافرخاکی دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 11:36

ای عزیز!ازاین ستم ابادتاریک وخانه وحشتناک وحشت زاونشا ه تنگوتاریک بدرای وبخوانوپرواز کن
تورازکنگره عرش میزنندصفیر ندانمت که دراین دامگه چه افتاده است؟
تسلیت میگم شهادت امام صادق رو

سلام...
ممنون از حضورتون...
خوشحال میشم بازم بهم سربزنید...
یاحق...

سیروان دوشنبه 11 شهریور 1392 ساعت 15:22 http://sirvan08.blogfa.com

آخر یه روز شیعه براش حرم میسازه .!

انشاالله...
اللهم عجل لولیک الفرج....

لاله های بی ادعا سه‌شنبه 12 شهریور 1392 ساعت 16:11 http://www.lalehaybiedae.blogfa.com

هوالنور
با سلام
خدا قوت!!!
چه خوب از حبیب هاتف نوشتید.....جای شهدای نوجوان و جوان شهرمون تو وبلاگامون خالیه....
انشالله شفیعمون باشن....
یا زهرا

گاهی حرفی برای گفتن نمی ماند
نه اینکه اصلا"حرفی نباشد
هست اما
برای سکوت...
و آدمها سکوت یکدیگر را نمی شنوند
حتی اگر از واژه سرشار باشد...
تو که ناگفته ها را واژه واژه گوش می کنی
تو که دلخواسته ها را فراموش نمی کنی
می شود ای مهربان خدا!
به دلم بفهمانی رنج به پایان می رسد
تو اما همیشه با من می مانی؟!
ساده است دلم ولی...
جز تو حرف کسی را باور نمی کند...
........................
سکوت میکنم تا خدا سخن گوید
رها میکنم تا خدا هدایت کند
دست بر میدارم تا خدا دست به کار شود
به او میسپارم تا آرام شوم...
........................
چشمانم را باز میکنم و به اسمان مینگرم
اسمان هم رنگ خون را به خود گرفته است

اسمان نیز با زبان بیزبانی میگوید

شهداشرمنده ایم
........................

امید جمعه 15 شهریور 1392 ساعت 20:22 http://omid271.blogfa.com

شهید گمنام سلام
خوش اومدی مسافر من
خسته نباشی پهلوون

خاکی یکشنبه 17 شهریور 1392 ساعت 22:12 http://tobejavan.blogsky.com gheybat12.blogsky.com

برادرم نگاهت...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد