امر به معروف سردار خیبر...



همیشه به نیروها طوری تذکر می داد که کسی ناراحت نشود. سعی می کرد با شوخی و  لبخند مطلب را به طرف بفهماند.

یک بار تدارکات لشکر  مقدار زیادی کمپوت گیلاس به خط آورد و پشت خاکریز ریخت. ما هم که تا به حال این همه کمپوت ندیده بودیم, یکی یکی آنها را سوراخ می کردیم، آبش را می خوردیم و بقیه اش را دور می ریختیم.
در همین حال حاج همت با رضا چراغی داشتند عبور می کردند. پیراهن پلنگی به تن داشت و دوربینی هم به گردنش انداخته بود. وقتی به ما رسید و چشمش به کمپوت ها افتاد، جلو آمد و گفت : ” برادر، میشود یک عکس با هم بیاندازیم؟ ” . گفتم : “اختیار دارید حاج آقا ما افتخار می کنیم ” . کنار هم نشستیم و با هم عکس انداختیم؛ بعد بلند شد تشکر کرد و گفت : “خسته نباشید، فقط یک سوال داشتم ”
گفتم:” بفرمایید حاج آقا ”
گفت: ” چرا کمپوت ها را اینجوری وا می کنید؟ ”
گفتم: ” آخه حاج آقا، نمی شود که همه اش را بخوریم .”
در حالی که راه افتاد برود خنده ای کرد و با دست به شانه ام زد و گفت : “برادر من مجبور نیستی که همه اش را بخوری.”
بدون این که صبر کند، راه افتاد و رفت تا مبادا در مقابل او دچار شرمندگی شوم.
بعد از رفتن او فهمیدم که او از اول می خواست این نکته را به من گوشزد کند 
ولی برای اینکه ناراحت نشوم، موضوع عکس گرفتن را پیش گرفته بود .

برگرفته از کتاب سردار خیبر


الهی! مرا همتی ده تا با چشم همت ببینم...



نظرات 11 + ارسال نظر
قصه سرداران جمعه 22 شهریور 1392 ساعت 22:56 http://hekayat1390.blogfa.com

سلام خدا قوت

تلنگر بجایی بود امیدوارم بتوانیم روش صحیح امر به معروف و نهی از منکر را که امروزه در جامعه بدست فراموشی سپرده شده را یاد بگیریم



روحش شاد و راهش پر رهرو باد

سلام...
ممنون از حضورتون...

باران. شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 00:22

من هرگز اجازه نمی دهم که صدای

حاج همت

در درونم گم شود این سردار خیبر، قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است.

شهید سید مرتضی آوینی
...............................................

سلام...
واقعا جالب بود...
اهنگ وبتونم خیلی دلنشینه...
موفق باشین..........

سلام...
ممنون از حضور و لطفتون...

محمدرضا شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 07:42 http://www.masjediya.blogfa.com

سلام علیکم
عالی بود ...
خیلی ممنون

علیکم سلام...
ممنون از حضورتون...

صبح امید شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 11:29 http://sobh1.mihanblog.com/

ای مادر شلمچه...
امید شهادتم در پشت روضه هایت سنگر گرفته است...

سلام...
خوش اومدید....

آرپی چی زن شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 12:14

سلام داداش گلم خسته نباشی مطالبت حرف نداشت کولاک کردی طراحیت هم عالیه تو مطلب قبلیت هم نوشتم مطمئن باش تا آخر امسال حاجتتو می گیری ،ضمنا امسال نمی خایید ببرید مشهد؟؟؟؟!!!!!!!

سلام داداش ...
مثل اینکه طعم دهنت رو نمیدونی هااا "کولاک" نبود "فانتا" بود...
ببینم چیکار میشه کرد تا حالا درخواستی برا مشهد پیشم نیومده....

یاد شلمچه میکنم،باز میگم/شهدا دلم تنگه
شرمنده ام از شماها،باز میخونم/شهدا دلم تنگه
به کی بگم درد دلمو،کجا برم/شهدا دلم تنگه
باز به بهونه ی شهادت اومدم/شهدا دلم تنگه

سلام...
ممنون از حضورتون...

محمدرضا شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 15:10 http://www.masjediya.blogfa.com

بی رضایت تو، از دلم خدا رضا نمی شه
جون هر چی مرده، هیچ کسی امام رضا نمی شه
با دل خداییم، اگه مست ساقیم
اگه سینه چاک ابالفضلم، اگه کربلاییم
همه اینا کرم امام رضاست، امام رضاست، امام رضاست
برکت حرم امام رضاست، امام رضاست، امام رضاست
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
با سلام
پیشاپیش عیدتون مبارک

سلام....
عید شما هم مبارک...

آوای حرکت شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 15:19 http://freenotion.blogsky.com

سلام
از حاج همت هم همین انتظار رو باید داشت کسی که همت بلند دارد حرف و گوشزداشم قشنگه...

سلام...
ممنون از حضورتون...

تنها شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 21:20

رسدآدمی به جایی که به جزخدارانبیند.....
یارسدبه جایی که بجزخودش نبیند..
گاهی برسردوراهی زندگی می مانیم که کدام راانتخاب کنیم:
خودرایاخدارا؟؟خدایامیدانیم به ما اختیارانتخاب داده ای‘ولی کمک کن ازخودبگذریم تابتوانیم به توبرسیم.

خدایا ما درخودمانده ام...............!!!!!

سلام...
ممنون از حضور و متن زیباتون...

سوگند... شنبه 23 شهریور 1392 ساعت 21:54

سلام
خیلی عالی...
یا امام غریب

سلام...
ممنون از حضورتون....

مانیفیست دوشنبه 25 شهریور 1392 ساعت 07:09 http://saakarr.blogfa.com

سلام...

نگاه هاش انقدر خدایی بود که نیروهاش جرات نمیکردن مستقیم تو چشاش نگاه کنن!

همت همین بود که خدا واسه خودش برداشت...

وای بر من.........................

سلام...
ممنون از حضورتون...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد